sobota, 23 czerwca 2012

Przyjemny poranek

MAM WAKACJE!


Kanapeczki z wędliną sojową 


Razowy naleśnik z warzywkami w sosie czosnkowym
Ciasto:
*szklanka mąki razowej
*szklanka mleka sojowego
*pół łyżeczki soli oraz pieprz ziołowy
Miksujemy i smażymy naleśniki.
*ulubione warzywka (tutaj pomidor, brokuł, czerwona papryka,cebula)
wszystko kroimy i wrzucamy na rozgrzaną oliwę. Dodajemy ulubione przyprawy( tutaj pieprz kajeński, oregano)
*sos : jogurt, duży ząbek czosnku,szczypiorek, pieprz, sól. 


Czekoladowo- orzechowe muffinki
Ciasto:
2 szkl. mąki, szklanka mleka sojowego, łyżka proszku do pieczenia, szkl. brązowego cukru, pół szklanki oleju, posiekane orzechy włoskie (pół paczki). Wszystko miksujemy, wkładamy do foremek i pieczemy w piekarniku około 40 minut w temp 180stopni.


Orzeszki sojowe z solą morską i pieprzem kajeńskim:
Szklankę soi moczymy przez noc w 2 szkl. wody. Rano wrzucamy ją do miski dolewamy 3 łyżki oliwy lub oleju. Dodajemy ulubione przyprawy( ja dodałam sól morską i 1/3 łyżeczki pieprzu kajeńskiego) i mieszamy. Następnie wrzucamy naszą soję na blachę wyłożoną sreberkiem, ustawiamy piekarnik na 180 stopni i czekamy aż nasze orzeszki nabiorą złotawego koloru ( u mnie to około 30 minut).


Pozdrawiam! 

M.



2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Inspirujący blog - dzięki! Na pewno zrobię orzeszki sojowe, bo jestem bardzo ciekawa smaku. Mam tez pytanie o wędlinę sojową - jaka to firma i gdzie to można dostać?

maw pisze...

Orzeszki są pyszne! :) Nie wiem czy nie odpisuję za późno ( trochę mnie tutaj nie było) ale firma wędlin sojowych to Polsoja. Można ją znaleźć w sklepach typu Auchan, Real, Alma, itp. :) Pozdrawiam!