niedziela, 7 czerwca 2015

Tapioka z musem owocowym

Owocowe musy w naszych deserach często grają pierwsze skrzypce. Od wiosny do późnej jesieni towarzyszą kaszy jaglanej lub owsiance, za każdym razem maksymalnie rozpieszczając podniebienie.  
Dziś postanowiłam wyjąć z szafki paczkę tapioki, którą niedawno dostałam od teściowej. Zalałam ją mlekiem kokosowym domowej roboty i ugotowałam. W piątek dumnie niosłam do domu kobiałkę wypełnioną po brzegi soczystymi truskawkami. Spora część z prędkością światła wylądowała w moim żołądku, a resztę przerobiłam na niedzielny mus. O wrzucenie do rondelka prosił też rabarbar, stęsknił się za truskawkami, podobnie jak ja. Zobaczcie, co wyszło z tych kuchennych romansów.
Tapioka z musem owocowym
2 porcje
100 g tapioki
500 ml mleka kokosowego
1-2 łyżki cukru trzcinowego lub cukru z prawdziwą wanilią
mus:
miseczka truskawek,
2 laski rabarbaru,
4 listki świeżej mięty
łyżka cukru trzcinowego (opcjonalnie)

Tapiokę zalewamy mlekiem kokosowym i odstawiamy (moja moczyła się przez 3 godziny, ale godzina powinna wystarczyć). W międzyczasie przygotowujemy mus. Truskawki pozbawiamy szypułek, a rabarbar skórki. Kroimy owoce w mniejsze kawałki. Wrzucamy do rondelka, zasypujemy cukrem i czekamy chwilę, żeby puściły sok. Podgrzewamy na średnim ogniu, co jakiś czas mieszając. Kiedy owoce się rozpadną i lekko zgęstnieją, wyłączamy gaz. Liście mięty drobno siekamy, a następnie łączymy je z musem. Tapiokę w mleku gotujemy do miękkości (10-15 minut) na małym ogniu. Pilnujemy, żeby nie przykleiła się do dna. Gotowe kuleczki powinny być przezroczyste. Na koniec słodzimy według uznania. W wysokiej szklance układamy warstwy. Najpierw solidna łyżka musu, potem tapioka, a na koniec reszta owocowego miksu. 
Polecam wstawić deser do lodówki na minimum godzinę. Schłodzony smakuje najlepiej. Zamiast szklanki możecie użyć słoika i zabrać go ze sobą do pracy lub nad jezioro. Kombinujcie z innymi owocami, których prawdziwy wysyp tuż tuż. Smacznego!
Jeśli nie macie tapioki możecie użyć kaszy jaglanej. Ugotujcie ją na mleku, dodajcie cukier i zblendujcie na gładką masę. Też będzie pysznie! 

Brak komentarzy: